Barry Schwabsky

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Barry Schwabsky is an art critic, art historian and poet based in New York City. He is currently an art critic for The Nation and co-editor of international reviews for Artforum. His essays have also appeared in publications such as Flash Art, Contemporary, Artforum, London Review of Books, and Art in America. He has written the art criticism books Words for Art: Criticism, History, Theory, Practice and The Widening Circle: Consequences of Modernism in Contemporary Art, as well as books on Jessica Stockholder, Mel Bochner, Chloe Piene, Karin Davie, Dana Schutz, Alex Katz, Gillian Wearing: Mass Observation, Henri Matisse and Alighiero Boetti, among others.

 

배리 슈왑스키는 뉴욕에 살고 있는 미술 비평가이자 시인이다. 대학에서 영어와 철학을 공부했고, 이탈리아에서 1년 동안 지낸 후 뉴욕에 돌아와 출판사에서 일했고, 시인들을 만났고, 아트 잡지에 글을 싣기 시작했다. SVA, 프랫, NYU 등에서 가르쳤고, 플래쉬 아트, 아트인어메리카 등 많은 잡지에 글을 실었다. 지금은 <더네이션 The Nation>에서 비평을 쓰고 <아트포럼>에서 국제 전시를 담당하는 에디터이다. 최근 저서로는 <영원한 손님: 끝나지 않은 현재의 예술(버소, 2016)> 그리고 시 모음집 <떨리는 손의 평형상태(블랙스퀘어에디션, 2015)>, 산문집 <언어의 이단자들(블랙스퀘어에디션, 2017)> 등이 있다.

"For about a year, in 2016-17, I wrote weekly entries on things I’d been reading—new books and old books, books of poetry and fiction and philosophy, books about art and music and debt and politics: just whatever I happened to be reading that week. Even when the subjects were new publications, these brief entries were not conceived as reviews, although I tried to include some of the basic information normally found in reviews, and often enough my writing glanced at the books in ways that might have been considered tangential to a conventional review. Lately I’ve been hankering to recommence that project or practice or habit. I’m starting with this, a diary entry about a diary."

-Barry Schwabsky

 

"2016년에서 2017년 약 1년 동안 나는 내가 읽고 있는 책들— 신간이나 구간, 시집이나 소설, 철학책, 예술이나 음악, 부채(debt)나 정치에 관한 책이든 종류에 관련 없이 그 주에 내가 읽던 것들에 대해 주마다 일기처럼 썼다. 이 짧은 글들은 신간에 대해 쓰더라도 서평은 아니었다. 때로 서평에서 주로 볼 수 있는 기본 정보들을 포함하고 서평과 비슷한 느낌을 준다고 하더라도 말이다. 나는 요즘 이 프로젝트 또는 실천 또는 습관을 재개하려한다. 일기에 관한 일기로 이를 시작할까 한다."

-배리 슈왑스키

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